HomeTravelFashionBeauty

Wednesday 23 November 2016

Fall / Winter Trends #2 - Velvet

Velvet6



In my latest Pinterest recap, I already told you about my love for the  current 90s-trendwave. And it was no wonder, that velvet is having a comeback. Even in my teenage years I didn't love that material, because it can look cheap easily and reminded me of the dresses I wore as a child for christmas. Fortunatelly I rather associate crushed velvet with the nineties. When I think of red, green and dark blue velvet, the Renaissance, one of my favorite eras,comes to my mind. See how easy it is, to manipulate your thoughts. 😉

In meiner letzten Pinterestzusammenfassung habe ich ja bereits von meiner Liebe zu dem aktuellen 90s-Trend berichtet. Und da war es auch nicht verwunderlich, dass Samt ein Revival erlebt. Eigentlich war ich schon damals kein Fan dieses Stoffes, da er super schnell billig wirken kann und er mich eher an meine Kleider erinnert, die ich damals als Kind zu Weihnachten getragen habe. Zum Glück assoziiere ich aber eher Crashsamt mit den 90ern. Bei rotem und grünem Samt kommt mir aber direkt die Renaissance in den Sinn, eines meiner Lieblingszeitalter. So kann man sich etwas Unliebsames dann doch noch schön reden. 😉



velvet

velvet by laury-ben featuring a purple tote

velvet2



velvet3

velvet3 von laury-ben, pink jewelry enthaltend


velvet4



opulence

opulence von laury-ben, red boots enthaltend


velvet5


No comments:

Post a Comment